Pozadie: Napriek jasnému politickému zámeru obmedziť ho, marketing umelého mlieka zostáva rozšírený, silný a úspešný. Tento dokument skúma, ako to funguje.
Metódy: Štúdia zahŕňala kombináciu sekundárnej analýzy obchodných databáz a kvalitatívnych rozhovorov s marketingovými odborníkmi, z ktorých niektorí predtým pracovali v marketingu podľa vzorcov.
Výsledky: Cieľom kódexu Svetového zdravotníckeho zhromaždenia je chrániť rodičov pred nespravodlivým komerčným tlakom zastavením nevhodnej propagácie dojčenskej výživy. V skutočnosti je marketing stále rozšírený, pretože niektoré krajiny (napr. USA) Kódex neprijali a inde priemysel vyvinul následné a špecializované mlieka, pomocou ktorých propaguje umelú výživu v zastúpení. Svetové zdravotnícke zhromaždenie sa pokúsilo odstrániť tieto medzery rozšírením svojho kódexu na tieto produkty; ale marketing pokračuje. Kampane využívajú emocionálne výzvy na oslovenie a budovanie vzťahov s rodičmi a najmä matkami. Evokujúce značky dávajú týmto prístupom ľudskú tvár. Príchod sociálnych médií uľahčil vystupovanie ako priateľ a podporovateľ rodičov; spoločnostiam tiež poskytuje bohatý prúd osobných údajov, pomocou ktorých zdokonaľujú a zacieľujú svoje kampane. Odvetviu receptúr dominuje malý počet extrémne silných nadnárodných korporácií so zdrojmi na nákup najlepších globálnych marketingových znalostí. Ako všetky korporácie sa riadia fiduciárnym imperatívom, ktorý uprednostňuje honbu za ziskom pred všetkými ostatnými záujmami. Táto kombinácia fiškálnej sily, sofistikovaného marketingu a cieľavedomosti spôsobuje veľké škody verejnému zdraviu.
Global Health. 2020 Aug 28;16(1):77
Čo je veda a ako jej porozumieť?
LIcencia publikovaného článku, pravidlá zdieľania a použitia