Dostatočný spánok má kľúčovú úlohu pri zlepšovaní kognitívnych schopností, najmä pri zachovaní pamäti.
Zlá kvalita nočného spánku a následná denná ospalosť ovplyvňujú fyzické a kognitívne zdravie študentov a ich akademický výkon.
Cieľom tejto štúdie je zistiť, či zlý akademický výkon je alebo nie je dôsledkom zlej kvality spánku medzi pakistanskými študentmi medicíny.
Metódy: Išlo o observačnú, prierezovú štúdiu realizovanú so študentmi bakalárskeho štúdia medicíny. Na hodnotenie kvality spánku sa použil Pittsburghský index kvality spánku (PSQI). Akademický výkon bol hodnotený priemerným priemerom známok (GPA) študentov. Údaje sa analyzovali pomocou štatistického balíka pre sociálne vedy (SPSS) 22.0 (IBM Corp., Armonk, NY, USA).
Výsledky: Celkovo bolo 512 (64,24 %) študentov s globálnym skóre PSQI ≥5, čo naznačuje zlú kvalitu spánku. Priemerná GPA slabých spáčov bola 2,92 ± 1,09, čo bola výrazne nižšia hodnota ako u dobrých spáčov (p < 0,0001). V skupine študentov s nižším skóre GPA (2,0-2,7) malo 28,2 % veľmi zlú subjektívnu kvalitu spánku, 29,05 % malo spánkovú latenciu 16-30 minút, 29,4 % malo dĺžku spánku <5-7 h, 27,8 % malo účinnosť spánku < 85 % a 37,7 % malo dennú dysfunkciu takmer každý deň.
Záver: Študenti medicíny z Pakistanu majú zlú kvalitu spánku, čo má negatívny vplyv na ich akademický výkon. Dostatočný spánok je nevyhnutný na to, aby sa študenti každý deň osviežili a pomohli im pri učení a spracovávaní pamäte. Študenti medicíny a ich facilitátori by mali pochopiť negatívne účinky spánkovej deprivácie na študentov akademikov a mali by prijať primerané opatrenia na zlepšenie kvality spánku študentov.
(Cureus. 2019 Apr 1;11(4):e4357)
Čo je veda a ako jej porozumieť?
LIcencia publikovaného článku, pravidlá zdieľania a použitia