Spánok je nevyhnutný pre telo, myseľ, pamäť a učenie.
Vzťah medzi kvalitou spánku, stresom a akademickým výkonom sa však v literatúre dostatočne nerieši.
Cieľom tejto štúdie bolo posúdiť kvalitu spánku a psychický stres medzi študentmi medicíny a preskúmať vzťah medzi kvalitou spánku, stresom a akademickým výkonom.
Materiály a metódy: Táto prierezová štúdia sa zamerala na všetkých študentov medicíny v predklinických rokoch na saudskoarabskej lekárskej fakulte v roku 2019.
Všetci študenti boli požiadaní, aby vyplnili elektronický dotazník, ktorý si sami spravovali, obsahujúci Pittsburghský index kvality spánku (PSQI), Kessler Psychological Stupnica úzkosti (Z10), otázky o aktuálnom celkovom priemere známok študentov a ďalšie demografické faktory a faktory životného štýlu.
Asociácie medzi kategorickými premennými boli analyzované pomocou Pearsonovho Chi-kvadrát testu na hladine významnosti 0,05.
Výsledky: Priemerné skóre PSQI bolo 8,13 ± 3,46; 77 % účastníkov uviedlo zlú kvalitu spánku a 63,5 % uviedlo určitú úroveň psychického stresu (priemerné skóre K10: 23,72 ± 8,55).
Nízka kvalita spánku bola signifikantne spojená so zvýšenou hladinou duševného stresu (P < 0,001) a denným zdriemnutím (P = 0,035). Postupný logistický regresný model ukázal, že stres a denný spánok boli spojené so zlou kvalitou spánku.
Zatiaľ čo zlý spánok alebo stres nepreukázali žiadnu významnú súvislosť s akademickým výkonom.
Záver: Zlá kvalita spánku bola signifikantne spojená so zvýšenými hladinami stromov. Nepreukázali však žiadny štatisticky významný vzťah s akademickým výkonom.
(J Family Community Med. 2020 Jan-Apr;27(1):23-28)
Čo je veda a ako jej porozumieť?
LIcencia publikovaného článku, pravidlá zdieľania a použitia